Saturday, August 11, 2012

Pengubat Rindu Penyelamat Cinta....versi Puasa.

PC versi puasa...
"Allah siapa punya angkara ni?" Jerit Karmiza.
Mata melilau melihat sekeliling. Rumah macam tongkang pecah! Dapurnya hancur! Tepung, telur yg da pecah ada di lantai. Habis serabut keadaan di dapur tika itu. Matanya mencerlung memandang satu tubuh yang masih tegak berdiri di hadapannya tanpa rasa kesal. Bibir lelaki itu sudah tersengih-sengih.
Karmiza memandang pula pada tubuh kecil yang berada di sebelah lelaki tadi. Bibir si kecil juga turut tersengih-sengih. Bapak borek anak rintik!
Karmiza bercekak pinggang.
"Abang dah buat apa kat dapur Miza ni? Tengok abang da buat apa kat anak abang ni? Mizan, kenapa comot sangat ni?" Karmiza menepuk-tepuk tepung yang ada di rambut Mizan.
"Mama, daddy ajar kita buat cup cake!" Jerit Mizan dengan girang.
"Cup cake ke tongkang pecah?" Karmiza menongkat kening.
"Cup cake lah sayang...Semua ni untuk cup cake lah.." Jawab Saifullizan selamba.
"Agak-agaknya lah...masa abang tengah buat persiapan untuk piknik kita dulu, mesti hancur dapur hotel tu abang kerjakan kan?" Duga Karmiza yang masih ligat membersihkan muka Mizan yang penuh dengan tepung.
Saifullizan menjegilkan mata. "Apa cup cake cakap? Dapur hancur sebab abang? Hmph! Eleh! Siapa jugak yang cakap masakan abang sedap? Dia jugak!" Sindir Saifullizan kembali.
"Miza nak ambil hati abang je tu," Dalih Karmiza pula. Mizan beredar ke kerusi. Tangannya bermain dengan tepung yang berselerak di atas meja.
"Mizan! Mama dah bersihkan Mizan, Mizan boleh pulak main dengan tepung tu balik." Geram Karmiza melihat anaknya yang seorang tu.
"Cup cake ni...janganlah marah-marah masa puasa. Tak berkat puasa tu nanti. Ingat puasa tu kita kena banyak-banyak bersabar. Dan..." Saifullizan mendekati Karmiza.
" Dan jangan jadi hantu meroyan bila dah kena tepung versi cup cake. Hahahaha..." Saifullizan dah simbah satu mangkuk tepung pada muka Karmiza.
"Abang!!" Jerit Karmiza. Mukanya sudah penuh dengan tepung. Geram dengan lagak suaminya yang kebudak-budakkan itu. Tidak tahan dengan gelak Saifullizan yang menjadi-jadi, dikejarnya Saifullizan dengan mengambil sebungkus tepung yang ada di atas meja. Mizan pula sudah bersorak keriangan melihat mama dan daddynya bermain. Nampak gayanya terpaksalah mereka berhempas pulas membersihkan dapur dan juga rumah pada bulan puasa gara-gara Saifullizan. Raya nak dekat, rumah dah macam puaka. Habislah...

4 comments:

  1. hahaha aduhai, jeles dgn Epul n Miza. sweet banget >< hihi terkeluar indon pulk :P

    ReplyDelete
  2. Suweeettttnye Miza n Epul nie... hihihihi.. jeles pown ade gak... sweet le Epul nk wat cup cake tuk Miza.. n dibantu plak ngan c mizan yg comey.. mantepppsss la.... hihihi...

    x sbr nk tggu nx entry... aja-aja fighting, cik writer!
    ~Miss Peace~

    ReplyDelete
  3. Susah nak baca T_T

    Tulisan dia kecik pastu warrghhhh!!

    ReplyDelete