Rakan-rakan pengikutku

Monday, February 17, 2014

Pengubat Rindu TSC

Isi hati Erfina Alya :

Pada mulanya, kukira hati yang ditutup rapi akan tetap terkunci sampai bila-bila. Di saat bahagia menghampiri, dia yang tidak kusangka muncul tiba. Menawarkan kunci hati yang akan membuka pintu yang sudah lama tertutup ini. Di kala hati girang bermain dengan cinta, sekali lagi tidak kusangka 'dia' pilihan hati memalitkan luka yang dalam. Cinta yang ditabur dengan janji-janji manis, hanya sekadar manis di bibir, perit pula di hati. Dia akhirnya pergi jua meninggalkan parut di hati. Dari situ aku sedar, cinta itu mungkin tidak bersatu kerana itu...cinta terpalit nafsu. Kubiarkan dia menyentuh hati dan mula alpa, serta leka. Ini cinta duniawi.

Pintu yang sudah mula reput dek parut, dipaksa untuk ditutup semula. Sakit, kecewa, perit dan sedih. Itulah perasaan yang terpaksa kuterima. Tangisan demi tangisan masih belum mampu membuatkan aku lupa tentang 'dia'. Sememangnya hanya masa yang mampu mengubati duka ini. Betul kah?

Akhirnya, satu keputusan sudah dibuat. Kalau 'dia' pergi meninggalkan aku, pasti masih ada yang menanti. Aku sujud kepadaNya dan aku biarkan hati ini terubat dengan amal ibadahku. Sekian lama pintu tadi dibiarkan sepi, entah kenapa kenangan lalu tetap terimbau kembali. Kenapa ya?

Kubiarkan saja apa yang bakal terjadi. Suratan takdir mengembalikan 'dia' kembali. Tidak kusangka, 'dia' yang kubiarkan bebas pergi, muncul tanpa kusedari. Setelah lama terpisah, segalanya aku serahkan pada yang Esa. Tiada Sangkaan Cinta, dia datang menunai janji. Janji yang dulunya terkubur, kembali bersemi. Peliknya, hati ini pula ragu. Ah! Apa semua ini? Sekarang, apa yang kualami hanyalah keliru dan keliru. Dia milikku?

P/S: Maaf kerana telah lama menyepi. Atas sebab-sebab tertentu, saya sekarang berhenti menulis buat seketika. Bukan apa tengah buat kursus. Sibuk jangan cakaplah. Mesti rindu TSC kan? Erfina Alya pun rindu korang.. Apa-apapun, maaf sekali lagi. Tapi, jangan risau TSC akan kembali. <3

2 comments:

  1. kak fyka ...di mana saya boleh dapatkan novel cinta yang tiada kepastiannya.baru i start baca dekat penulisan.com.ceritanya memang best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai, Mathavi! Thanks ye bca novel. Klu nk dptkn novel...actually blm kluar lg.. But hopefully will publish..Sbb tgh tggu turn utk publish. X tau ble.. Any news..sy akn announce dkt dlm blog..Thank u for ur support dear! ^_^

      Delete

background