Rakan-rakan pengikutku

Wednesday, September 28, 2011

Cinta yang tiada kepastiannya Preview bab 8 n 9




28 Sep 2011

Bab 8


“Ish awak ni…Kalau letak ais saje mana boleh baik dengan cepat.” Dia masih berdegil lagi. Lalu aku tarik bungkusan ais dari tangan nya dan sepantas itu juga aku letakkan kapas yang sudah diletak minyak tadi ke dahi nya. Perlahan-lahan aku sapukan minyak ke dahinya.




Terasa ada mata yang merenungku,lalu aku alihkan pandanganku dari melihat dahinya dan melihat mata tersebut. Terkedu aku apabila tersedar rupa-rupanya,dia yang melihatku.Lama!Tiba-tiba, seperti terhenti pula masa ketika itu.Aku dan dia sama-sama memandang antara satu sama lain.Kedua-dua insan ini tidak berkelip mata memandang antara satu sama lain.



“By the way,thanks sebab bagi baju tu kat saya.Tapi saya rasa tak senang hatilah.


“Tak senang hati?Kenapa pulak?Awak ni peliklah.Kalau perempuan lain,selalunya bila saya beri dierang hadiah,dierang ambik je.Gembira sakan je saya tengok.Awak pula cakap awak tak senang hati kalau dapat baju tu.Why?Nak cakap awak tak suka baju tu,baju tu awak pilih sendiri jugak.”



Dia menggeleng seraya berkata, “Weird! You are weird. Banyak-banyak perempuan, saya tak pernah jumpa orang macam awak ni.”



“Aik?Tadi cakap lain,ni dah cakap lain?Ok,then, saya memperkenalkan diri saya.Kita belum secara rasminya kenal kan?Jadi,sekarang kita mulakan perasmian itu.Emmm…”Dia berdeham.

“Hai,saya Nik Emil Bin Nik Baharuddin. Orang panggil saya,Nick sebab rupa saya macam mat salleh.Tapi memang pun, saya ada darah campuran.Mummy saya orang US,San Fransisco actually dan Papa orang melayu,pure Melayu.Kira saya ni boleh dikategorikan sebagai pan Asianlah.



aku tergelak,dan dia pula asyik memerhatikan aku sahaja.Kenapalah dengan lelaki ni?Bukankah dia selalu melihat perempuan?Kenapa dia lihat aku ni macam dia tak pernah lihat perempuan sebelum ni?Padahal dirinya dikelilingi oleh perempuan.Ramai pula tu.


Bab 9

“Eh,jadi Mat gajah gatal yang kau cakap tu ada kat rumah kebajikan tadi ya?”Soalnya.

“Haah.Siap kena bagi hadiah istimewa dari aku lagi.”



“Emm..” Irah berfikir sejenak lagi. “Hah,kenapa kau tak bawa abang kau?” Irah menyusulkan satu idea kepadaku.

“Abang?” Tiba-tiba rupa si ‘abang’ terimbau diingatanku.Hmmm…Dia sibuk ke tidak ya?


Dia sudah milik orang.Tak perlu kakak sedih lagi ya.Pasti akan ada orang lain yang lebih baik daripadanya.”Aku hanya mampu mengangguk sahaja.Tahu ibuku tidak dapat melihat reaksiku,sambil menahan-nahan suara yang sudah mula serak-serak basah sebab menangis



Segala perbuatan Risya diperhatinya.Risya tengah berborak-borak dengan orang-orang tua di rumah kebajikan itu, Risya tengah menyiram pokok bunga ditaman, Risya tengah mengurut kaki mak cik di bilik,Risya ketawa,Risya itu,Risya ini.Semua diingatnya kembali.Segala tentang Risya menarik perhatiannya.

“Kenapa dengan aku ni?” soal dirinya.

Selamat membaca bab yang seterusnya...


http://www.penulisan2u.my/tag/cinta-yang-tiada-kepastiannya/

1 comment:

  1. Informative article, totally what I was looking for.


    Feel free to visit my blog :: panic attacks
    treatment - en.wikipedia.org,

    ReplyDelete

background